Video News: 'Hungary Reports', 8 May

  • 9 May 2019 4:36 PM
Video News: 'Hungary Reports', 8 May
Breaking news in English from state run M1, the oldest television broadcaster in Hungary.

M1 is managed and primarily funded by MTVA, a government organization formed in 2011. The creation of MTVA and transfer of public media into it has been frequently criticised by NGO's as being politically motivated, intended to the lessen the independence of public service media in Hungary. The government said restructuring was necessary to improve the finances of the public media system, and that all of the organizations within MTVA retain editorial independence.

MTI photo

  • How does this content make you feel?

Explore More Reports

  • Video Opinion: How PM Orbán Has Changed Hungary

    Video Opinion: How PM Orbán Has Changed Hungary

    • 8 Sep 2021 8:49 AM

    Viktor Orbán has ruled over Hungary for the past 11 years. In that time, he has rewritten the country's constitution, cemented his power, and openly confronted the European Union.

  • Opinion: Mária Schmidt’s Open Letter to Boris Johnson

    Opinion: Mária Schmidt’s Open Letter to Boris Johnson

    • 6 Sep 2021 12:59 PM

    The purpose of this post is to make available a translation of a Hungarian-language Facebook comment by Mária Schmidt, a historian of sorts who influences Viktor Orbán’s views, the director of the House of Terror, and a wealthy businesswoman. Her comment was actually an open letter addressed to British Prime Minister Boris Johnson.