Video News: 'Hungary Reports', 5 August

  • 5 Aug 2020 11:59 AM
Video News: 'Hungary Reports', 5 August
Breaking news in English from state run M1, the oldest television broadcaster in Hungary.

M1 is managed and primarily funded by MTVA, a government organization formed in 2011. The creation of MTVA and transfer of public media into it has been frequently criticised by NGO's as being politically motivated, intended to the lessen the independence of public service media in Hungary. The government said restructuring was necessary to improve the finances of the public media system, and that all of the organizations within MTVA retain editorial independence.

  • How does this content make you feel?

Explore More Reports

  • Opinion: Budapest’s First Year Under Opposition Rule

    Opinion: Budapest’s First Year Under Opposition Rule

    • 22 Oct 2020 11:40 AM

    At the end of February, representatives of opposition parties governing Budapest gathered for a tense, closed door meeting in Budapest mayor Gergely Karácsony’s conference room, reports Direkt36.

  • Hungary Hires Media Agency In U.S.

    Hungary Hires Media Agency In U.S.

    • 22 Oct 2020 9:36 AM

    The Hungarian embassy in Washington has hired a person named David Reabol for $35,000 to ensure favourable coverage of leading Hungarian politicians in US media, Szabad Európa reports.